İngiltere merkezli Reuters haber ajansının, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı hedef alarak Türkiye’yi modern, laik geleneklerden uzaklaştırdığına dair cümleler ile yayınladığı iş ilanının yankıları sürerken misilleme TRT'den geldi.

İngiltere merkezli Reuters  Erdoğan ve Türk Lirası'nın aldığı darbeler ile ilgili "derinlemesine kurumsal hikayeler" yazabilecek birisi için iş ilanı yayınlamış, ilginç ifadeler yer alan ilan ise sosyal medyada gündem haline gelmişti.

Türkiye'nin tepkisini çeken ilanda Türkiye ve AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan’a yer veren Reuters, Türk Lirası’nın darbeler aldığını ve bu konuda “derinlemesine kurumsal hikayeler” yazabilecek bir editöre ihtiyacı olduğunu açıklarken, malum ilanın devamında ise Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın, Türkiye’yi modern, laik geleneklerden uzaklaştırdığına dair ifadeler kullanmıştı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: İstiklal Caddesi'ndeki patlamada altı kişi hayatını kaybetti - Yeni Şafak

İşte bu ilanın ardından Oda TV haberinde duyurulduğu üzere; TRT World de adeta bir misilleme yaparak, Reuters’ın ilanına benzer ama daha ölçülü bir dil kullandı. İlanda “İskoç hükümetinin bağımsızlık talepleri İngiltere’nin birliğini tehdit ediyor. Yüksek enflasyon ve poundun değer kaybetmesi İngiltere’nin istikrarsız siyasetini tehlikeye atıyor” ifadeleriyle Londra’da muhabir aradığına dair bir iş ilanına çıkarttı.

Yankıları süren Reuters’ın iş ilanında tam olarak şu ifadeler kullanılmıştı;

"Tayyip Erdoğan, yirmi yıllık iktidarında Türkiye'yi modern laik geleneklerden uzaklaştırarak Güney Kafkasya'dan Kuzey Afrika'ya uzanan bölgelerde iddialı bir diplomatik ve askeri varlığa dönüştürdü.

Yeni Gündem "Kundakçı Erdoğan" Oldu! Nereyi Kundakladı? Alman Stern Dergisinde Neler Anlatıldı? Yeni Gündem "Kundakçı Erdoğan" Oldu! Nereyi Kundakladı? Alman Stern Dergisinde Neler Anlatıldı?

Erdoğan'ın önümüzdeki aylarda yeniden seçilme hedefini tehdit eden yüksek enflasyon ve TL'nin sert darbeler aldığı kritik bir kavşakta, derinlemesine kurumsal hikayeler sunabilecek güçlü yazma ve raporlarma becerilerine sahip birine ihtiyacımız var"

TRT World'den Reuters'a misilleme